Az acélkerékpár igazi klasszikus, és véleményünk szerint az acél az egyik legjobb alapanyag egy egyedi gravelbicóhoz. Ezért alkottuk meg a KROSS Esker 4.0-et mindazok számára, akik valami tartósat és mindenekelőtt stílusosat keresnek. Mert számukra a bikepacking nem divathóbort, hanem életstílus. Az Esker 4.0 pont arra született, hogy segítsen biztonságosan és kényelmesen elérni úticélodat, függetlenül attól, hogy az olyan versenyek célvonala, mint a Wisła 1200, vagy csak egy "egyszerű" kalandtúra az ismeretlenbe.
A 2022-es KROSS Esker 4.0 azoknak a gondolatoknak a folytatása, amelyek kalandkerékpárunk korábbi modelljeinek tervezésekor vezettek bennünket. Új, strapabíróbb festés és egy jól átgondolt hajtás, de számos apró, elsőre észrevehetetlen részletet is továbbfejlesztettünk, amelyek bármilyen típusú útfelületen javítják a vezetési komfortot. Biztosak vagyunk benne, hogy e modellünk új verziója ugyanannyi élményt kínál – ha nem többet –, mint az előző években.
Amikor nekifogtunk a tervezésnek, azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy egy olyan bringát hozzunk létre, amely visszanyúlik a klasszikusokhoz, ugyanakkor nem riad vissza a modern megoldásoktól. Ezért választottuk a Cro-Mo acélt a váz és a villa megépítéséhez. Ez a nyersanyag, a króm-molibdén fémötvözet sokkal jobb rezgéscsillapítást tesz lehetővé. Tartósságának és sérülésekkel szembeni ellenállóképességének köszönhetően számos rögzítőpontot alakítottunk ki a kulacsok, csomagtartók, táskák számára, melyek szinte bárhol elhelyezhetők a vázon és a villán anélkül, hogy aggódnod kellene a váz sérülésétől, amit stílusos khaki színűre festettünk. A festés tartósságának biztosítása érdekében a porfestés mellett döntöttünk.
Az Esker 4-hez a Shimano Tiagra groupszettet használtuk TRP Spyre-C mechanikus tárcsafékekkel kiegészítve. Úgy döntöttünk, hogy egy FSA Omega hajtókart használunk külső csapágyas középrésszel, hogy megkönnyítsük a hajtás karbantartását, és még hatékonyabb legyen az erőátvitel. A TRP tárcsafékek rövid féktávot biztosítanak, és a féknyereg mechanikai kialakításának köszönhetően nincs szükség bonyolult szervizre, ha út közben bármi gikszer történne. A Shimano Deore M6000 agyakra 28 colos WTB ASYM tubeless ready felniket szereltünk, a WTB Resolute gumik viszont 42 milliméter szélesek. A WTB Sport Volt nyereg pedig még a leghosszabb utakon is kényelmes utazást biztosít. Szóval... mi tart még vissza?